Dinsdag 4 juni 2019

Toronto – Livonia

Bij het ontbijt spreken we een Duits echtpaar, afkomstig uit de omgeving van Düsseldorf, dat ook gisteren is aangekomen in Toronto. Zij gaan op weg naar een camper-verhuurbedrijf en willen dan in 6 weken tijd een trektocht maken naar Halifax. In het hotel zijn meerdere Hollanders aanwezig, is te horen.
De taxi brengt ons downtown voor de huurauto. Als alle formaliteiten zijn geregeld rijden we in een zo goed als nieuwe rode Kia Soul.

taxi_4420
national_4421
previous arrow

next arrow

De route (de 401), voornamelijk door boerenland en mooi groen, loopt via London naar Strathroy, waar we stoppen voor de lunch. We vervolgen onze weg (de 402) via Sarnia, in het zuidwesten van Ontario, gelegen aan Lake Huron. Passeren de prachtige Blue Water Bridge vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op het water en komen dan bij de grens met de USA.

Het is druk maar na 20 minuten zijn we dan toch bij de controlepost en zoals verwacht ‘mogen’ we de auto parkeren en naar het kantoor komen, paspoort en portemonnee kunnen we houden maar verder moet alles in de auto blijven en de autosleutels op de stoelzitting van de chauffeur worden achtergelaten.
Terwijl wij worden geïnterviewd/ondervraagd, onze vingerafdrukken worden genomen en we ‘mogen poseren’ voor een foto, wordt de inhoud van de auto gecontroleerd op verboden artikelen. Jammer voor hen maar die hebben we niet bij ons 😀
Dit hele circus ondanks dat we maanden geleden al toestemming hebben gevraagd en verkregen via een ESTA-aanvraag waarop we heel uitgebreid de vragen schriftelijk moesten beantwoorden die we nu mondeling nogmaals voorgelegd krijgen. Maak vooral geen practical joke want daar zijn de mannen niet van gediend!
Ondertussen is het mooi zonnig weer en de temperatuur is opgelopen tot zo’n 23 graden.

LIVONIA actuele weer

Hoe dichter we bij Detroit komen, hoe drukker het verkeer. We zetten koers naar Livonia (voorstad van Detroit) alwaar Jos zijn broer woont. Het is een warm weerzien na vele jaren en we hebben heel wat bij te kletsen met Gerhard en Suzanne. Tijdens het eten maken we plannen voor de volgende dag. Suzanne moet werken maar wij zullen gedrieën op onderzoek uitgaan.
Het is tegen 20.00 uur als we in het hotel inchecken. Het tijdverschil eist langzaam z’n tol en we zoeken onze kamer op. Benieuwd wat de woensdag ons gaat brengen schuiven we tussen de lakens.

Best Western Detroit Livonia, Livonia, MI

1 gedachte over “Dinsdag 4 juni 2019”